loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 619 یکشنبه 27 اسفند 1391 نظرات (7)

مارک رونی متولد 24 اکتبر 1985 است . مهاجم انگلیسی که برای باشگاه منچستر یونایتد و تیم ملی انگلستان بازی می کند . رونی برای اولین بار در سال 2003 برای تیم ملی کشورش بازی کرد تا به رکورد جوانترین بازیکن انگلیسی که برای تیم ملی کشورش بازی کرده است برسد رکوردی که بعدها توسط والکات شکسته شد ؛ با این حال وی همچنان جوانترین گلزن ملی کشورش است .

رونی در یورو 2004 شرکت کرد و در آن رقابت ها 4 گل به ثمر برساند. او در ان رقابت ها به عنوان جوان ترین گلزن انتخاب شد .


رونی در دو جام جهانی نیز سابقه بازی دارد و عضو تیم ملی انگلیس در جام های جهانی 2006 و 2010 بوده است . وی 2 بار عنوان بهترین بازیکن سال انگلستان را دریافت کرده است و تا سپتامبر 2011 ، 73 بازی ملی در کارنامه دارد و 28 گل ملی نیز به ثمر رسانده است . او در کنار دیوید بکهام با دریافت دو کارت قرمز در بازی های ملی رکورددار کشورش است .

رونی زمانی که 9 سال داشت ، به تیم نونهالان اورتون پیوست . اولین بازی وی برای اورتون در سال 2002 ثبت شد ، او 2 سال را در این باشگاه شهر لیورپول سپری کرد تا اینکه با مبلغ 25.6 میلیون پوند به یونایتد پیوست . رونی به همراه منچستر یونایتد موفق به کسب ، 4 قهرمانی لیگ برتر انگلیس ، یک قهرمانی لیگ قهرمانان و دو جام اتحادیه و جام باشگاه های جهان شده است . البته وی دو بار نیز نائب قهرمانی لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا را با یونایتد کسب کرده است . وین در آگوست 2011 موفق به زدن 150مین گلش برای یونایتد شد .
سالهای ابتدایی

رونی متولد Croxteth - لیورپول است . پدر و مادر وی توماس وین ( Thomas Wayne ) و ماری رونی(Jeanette Marie Rooney ) هستند . وین 2 برادر کوچک تر به نام های جرمی و جان دارد و هر 3 آنها در مدرسه تحت حمایت باشگاه اورتون پرورش یافتند .

اورتــــون

تـیـم جـوانـان

رونی فوتبال خود را از مدرسه پسرانه لیورپول آغاز کرد و رکورد 72 گل زده در یک فصل را تا می 2010 در اختیار داشت . در سن 9 سالگی وین برای باشگاه کوپل هاوس بازی کرد و در رقابت های محلی Walton and kirkdale شرکت کرد و موفق شد 99 گل در ان رقابت ها به ثمر رساند . در سن 9 سالگی رونی به اورتون ملحق شد وین در اورتون موفق شد طلسم دربی مرسی ساید را در برابر لیورپول به عنوان بازیکنی 11 ساله بشکند.

وین جوان در فصل 1995 – 1996 در 29 مسابقه موفق به زدن 114 گل برای تیم های زیر 10 سال و 11 سال اورتون شد ! وین 15 ساله موفق شد در ترکیب تیم زیر 19 ساله های اورتون بازی کند و در 8 بازی برای اورتون 8 گل به ثمر رساند و کمک کرد تا تیمش به فینال مسابقات FA Youth Cup راه یابد .
وین در فینال این رقابت ها نیز برابر استون ویلا گلزنی کرد و بعد از گلزنی پیراهن خود را نشان داد که بر روی آن نوشته بود " یک آبی ، همیشه آبی است " .
پیشرفت وین ادامه داشت تا اینکه او در تابستان 2002 به تیم اول اورتون راه یافت و در ترکیب اصلی این تیم حضور پیدا کرد . وین در اردو تمرینی اورتون در اتریش شرکت کرد و در پیروزی 3-1 اورتون مقابل SC Weiz موفق به گلزنی شد .


پیشرفت غیرمنتظره و حضور در تیم اصلی

رونی در آپریل سال 2002 روی نیمکت ذخیره های اورتون حضور داشت و پیروزی تیمش را مقابل ساوتهمپتون تماشا کرد . چندی بعد او اولین بازیش را برای اورتون ، در 17 آگوست برابر تاتنهام انجام داد . مسابقه ای که در نهایت به تساوی 2-2 ختم شد . و با این مسابقه وی تبدیل به دومین بازیکن جوان تاریخ اورتون بعد از Joe Royle شد .

اولین گل رسمی رونی برای اورتون 2 اکتبر در جام اتحادیه مقابل رکسهام ثبت شد ، بازی که با با نتیجه 3 بر 0 به نفع اورتون به پایان رسید و رونی 2 گل از سه گل تیمش رو به ثمر رساند . و با این گل تبدیل به جوانترین گلزن تاریخ باشگاه اورتون شد .

19 اکتبر ، یعنی 5 روز قبل از تولد 17 سالگیش ، در رقابت های لیگ برتر ، برابر آرسنال به میدان رفت و در دقایق آخر آن مسابقه ، دروازه سیمن را باز کرد . و به این ترتیب رکورد 30 مسابقه بدون شکست آرسنال نیز شکسته شد . این گل باعث شد تا وین رونی به عنوان جوانترین گلزن تاریخ لیگ برتر شناخته شود .
در این فاصله زمانی وین 2 بار از جیمز میلنر و جیمز وان در این زمینه سبقت گرفت.

درخشش رونی حتی ستایش ونگر را نیز در پی داشت ؛ آرسن ونگر در تمجید از مهاجم جوان انگلیسی گفت : " رونی مطمئنا برترین و بزرگترین استعدادی است که من از زمان حضورم در انگلستان دیده ام ، از زمانی که به مربیگری روی آورده ام ، قطعا بازیکنی با کیفیت و توانایی او با سنی کمتر از 20 سال به چشم ندیده ام " .
روزهای خوب رونی ادامه داشت و 15 روز بعد باز هم برابر لیدز یونایتد گلزنی کرد تا تیمش 1 بر 0 به پیروزی برسد .

رونی در ماه دسامبر سال 2002 به عنوان شخصیت ورزشی برتر سال از نگاه BBC انتخاب شد . 6 روز بعد از دریافت این جایزه معتبر ، گل برتری اورتون را برابر بلکبرن در پیروزی 2-1 تیمش به ثمر رساند .

رونی اولین کارت قرمز خود را در مسابقات فشرده نیم فصل ( باکسینگ دی ) در برابر بیرمنگام دریافت کرد . در تساوی 1-1 دو تیم ، رونی با استیو ویکرز درگیر شد و در نهایت از زمین مسابقه اخراج شد .


ژانویه 2003 وین ، اولین قرار داد حرفه ای خود را با اورتون به عنوان یکی از گرانقیمت ترین جوانان فوتبالیست وقت اروپا با اورتون امضا کرد . چندی بعد وین اولین گل خود را در سال 2003 ، در 23 مارچ مقابل آرسنال به ثمر رساند . مسابقه ای که در نهایت 2 بر 1 به سودتیم لندنی خاتمه یافت .
وین در ادامه دو گل دیگر وارد دروازه نیوکاسل و استون ویلا به ثمر رساند که هر دو مسابقه با برتری 2-1 اورتون خاتمه یافت . به این ترتیب وی فصل را با 37 بازی در تمامی مسابقات ، و زدن 8 گل به پایان برد .

رونی اولین گل خود رت در فصل 2003 – 2004 برای اورتون برابر چارتون ، در 26 آگوست در تساوی 2 بر 2 دو تیم به ثمر رساند . او در ادامه روند گلزنی خود را از دست داد تا اینکه در ماه دسامبر برابر پورتموث گلزنی کرد تا تیمش 2 بر 1 به پیروزی برسد .
وین در تساوی 1-1 مقابل لستر نیز موفق به زدن گل شد و سرانجام آخرین گل فصل وی 13 آپریل در تساوی 1-1 بیرون از خانه مقابل لیدز بود .

مـنـچسـتـر یـونـایـتـد

فصل 2004 – 2005

مدیربرنامه های رونی پشنهاد دستمزد 12 هزار پوند در هفته را در آگوست 2004 از طرف تیم های نیوکاسل و منچستریونایتد دریافت کرده بود . اورتون ابتدا پیشنهاد 20 میلیون پوندی نیوکاسل را رد کرد تا به خوبی فرصت برای یونایتد ایجاد شود ، و منچستریونایتد با مبلغ 25.6 میلیون پوند رونی را به خدمت خود دراورد . این مبلغ بالاترین هزینه ای بود که برای یک بازیکن زیر 20 سال پرداخت می شود آن هم در حالی که رونی تنها 18 سال سن داشت .

رونی با ورود به اولدترافورد ، شماره 8 شیاطین را به تن کرد . او در اولین بازیش در 28 سپتامبر ، در لیگ قهرمانان به میدان رفت و در پیروزی پر گل 6-2 یونایتد مقابل فنرباغچه موفق به هتریک در اولین نمایشش در الدترافورد شد . او در این بازی یک پاس گل نیز ارسال کرد .
این هتریک رونی را تبدیل به جوانترین بازیکن لیگ قهرمانان کرد که توانسته بود در یک مسابقه هتریک کند. رونی در آن مسابقه 18 سال و 335 روز سن داشت . با وجود این شروع خوب ، رونی در ان فصل با یونایتد به مقام قهرمانی نرسید و در لیگ برتر به مقام سوم رسیدند ، در جام اتحادیه در نیمه نهایی مقابل چلسی شکست خوردند و در جام حذفی نیز مقابل آرسنال در ضربات پنالتی شکست خوردند و نائب قهرمان شدند ، لیگ قهرمانان نیز توفیقی برای تیم فرگوسن نداشت .
با این حال رونی با به ثمر رساندن 11 گل در لیگ بهترین گلزن یونایتد در لیگ آن فصل لقب گرفت و جایزه بهترین بازیکن جوان سال را بدست آورد .

2005 تا 2007

در سپتامبر 2005 ، رونی در لیگ قهرمانان اروپا ، در مسابقه خارج از خانه برابر ویارئال که به تساوی بدون گل انجامید ، بعد از تشویق تمسخرآمیز داور به علت اینکه خطای وی را روی بازیکن حریف اعلام کرد ، از زمین مسابقه اخراج شد .

اولین جام رونی با یونایتد در سال 2006 ثبت شد و در پیروزی 4-0 یونایتد مقابل ویگان در جام اتحادیه دو گل به ثمر رساند و به تیمش کمک کرد تا این جام را تصاحب کند ، وی در پایان این مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد .
با این حال وی با یونایتد در آن فصل در رقابتهای لیگ برتر به توفیق قهرمانی نرسید و بعد از باخت 3-0 در هفته های پایانی مقابل چلسی ، قهرمانی به تیم لندنی رسید . مسابقه ای که در آن رونی بعد از برخورد با فریرا مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت . وین در پایان آن فصل لیگ برتر در 36 مسابقه موفق به زدن 16 گل شد .

رونی در سال 2006 به همراه منچستر یونایتد به آمستردام سفر کرده بود ، تا در تورنمنت 4 جانبه هلند شرکت کند . وین در همان بازی اول ، با آرنج خود ، ضربه ای را به صورت په په مدافع پورتو وارد کرد که بعدا 3 جلسه محرومیت برای رونی توسط FA ثبت شد .
داور آن مسابقه نیز ، در گزارش 23 صفحه ای خود ، تمام اتفاقات رخ داده و نحوه تصمیم گیری خود را در مورد این موضوع آشکارا توضیح داده بود . رونی نیز در پی آن نامه ای برای بخشش محرومیت خود نوشت و خواستار کاهش مجازات خود شد او تقاضا داشت که فیلم مسابقه بازبینی شود و در مورد آن تجدید نظر شود . ولی FA این درخواست را قبول نکرد . و محرومیت وی پابرجا ماند .

در نیم فصل ابتدایی فصل 2006-2007 رونی سرانجام به طلسم 10 بازی بدون گل خود پایان داد و در مسابقه مقابل بولتون که به پیروزی 4-0 یونایتد ختم شد موفق به هتریک شد . چندی بعد وی قراردادش را تا سال 2012 با یونایتد تمدید کرد .

در پایان ماه آپریل در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مقابل رم 2 گل از 8 گلی که در مجموع 2 بازی رفت برگشت یونایتد به ثمر رساند را وارد دروازه تیم ایتالیایی کرد. به ثمر رساند . رونی درپایان فصل 2006 – 2007 ، 14 گل در لیگ به ثمر رساند و برای اولین بار به همراه یونایتد قهرمان لیگ برتر شد .

2007 تا 2009

در ژوئن 2007 ، رونی شماره 10 منچستر یونایتد ر به تن کرد . وی بعد از اینکه نیستلروی در تابستان 2006 این باشگاه را ترک کرد و این شماره یک سال به کسی تعلق نداشت تصمیم به تعویض شماره خود گرفت .
بد شانسی رونی در همان مسابقه اول به سراغش امد و در تساوی 0-0 مقابل ردینگ یکی از استخوان های پایش شکست تا نزدیک به 6 هفته از میادین به دور باشد .

پس از رهایی از مصدومیت 2 اکتبر در لیگ قهرمانان اروپا ، در برابر آ. اس . رم ، تک گل تیمش را به ثمر رساند و موجبات پیروزی 1-0 تیمش را فراهم کرد. او بیش از یک ماه مصدوم بود ،ولی باز مصدومیت دیگری به سراغش امد و در 9 نوامبر، در جریان تمرینات دوباره آسیب دید تا2 هفته دیگر خانه نشین شود. او در 3 دسامبر در بازی مقابل فولام به میادین بازگشت و 70 دقیقه برای تیمش به میدان رفت .

در پایان آن فصل رونی 18 گل ( 12 گل در لیگ ) در تمامی مسابقات به ثمر رساند و به همراه یونایتد موفق به کسب قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا شد ، عناوینی که هر دو با کنار زدن چلسی بدست امد .

در 4 اکتبر 2008 ، رونی در برابر بلکبرن راورز بازی کرد و به این ترتیب تبدیل به جوانترین بازیکنی شد که توانسته است در لیگ 200 بازی انجام دهد .

14 ژانویه بعد از گلزنی در ثانیه 53 مقابل ویگان ، در دقیقه 8 بازی از ناحیه هسمترینگ دچار مصدومیت شد و جای خود را به کارلوس توز داد .
در ادامه فصل ، رونی 3 هفته دیگر مصدوم شد و به این ترتیب ، این مصدومیت ،باعث شد تا وین 1 بازی از لیگ قهرمانان و جام حذفی ، و 4 بازی از لیگ برتر را از دست بدهد .
در 25 آپریل 2009 ، منچستر یونایتد در مصاف با تاتنهام در نیمه اول با 2 گل مغلوب شد ، اما در نیمه دوم 5 گل به ثمر رساند . رونی در آن بازی 2 گل زد و یک پاس گل نیز در آن بازی ارسال کرد . وین در پایان آن فصل 20 گل برای منجستر یونایتد به ثمر رساند که 12 گل آن در لیگ برتر بود .

2009 -2010

وین رونی فصل جدید را با گلزنی در دقیقه 90 در جام خیریه مقابل چلسی آغاز کرد ، و باعث شد دیدار با چلسی به تساوی 2-2 کشیده شد و کار به ضربات پنالتی برود با این حال یونایتد در ان مسابقه مغلوب شد و چلسی قهرمان جام خیریه شد .
هفته بعد در اولین مسابقه فصل لیگ برتر تک گل تیمش را در پیروزی مقابل بیرمنگام به ثمر رساند با این وجود در بازی بعد که به شکست 1-0 یونایتد مقابل تیم تازه وارد برنلی منجر شد ، موفق به گلزنی نشد . در هفته سوم مقابل ویگان ، وین رونی دو گل به ثمر رساند تا آمار گلزنی های خود را در یونایتد به عدد 100 برساند و تبدیل به 20مین بازیکن تاریخ باشگاه یونایتد شود که به این تعداد گل میرسد .

یونایتد 29 آگوست در مقابل آرسنال در لیگ به میدان رفت و در نیمه اول با گل آرشاوین عقب افتاد ولی پنالتی نیمه دوم وین رونی کار را به تساوی کشاند و سپس گل به خودی دیابی بازی را به نفع یونایتد خاتمه داد . رونی 5 روز بعد در مورد پنالتی اعلام شده گفت : " هر کس که بازی من را دیده و میشناسد ، میداند که من بازیکن درستکار و صادقی هستم ، و تا حدی که بتوانم در شیوه بازی خودم صداقت را رعایت میکنم . و زمانی که داور نقطه پنالتی را اعلام میکند دیگر کاری از دست شما ساخته نیست ."

28 نوامبر 2009 وین اولین هتریکش را بعد از سه سال ، در برابر پورتسموث انجام داد . در این مسابقه منچستر یونایتد با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید و رونی 2 گل از سه گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

27 دسامبر 2009 او به عنوان بهترین بازیکن زمین در مسابقه مقابل هال سیتی انتخاب شد . وی در آن مسابقه در هر 4 گل به ثمر رسیده تاثیر داشت ، گل اول را به ثمر رساند ، گل تساوی هال سیتی روی اشتباه وی و سپس اعلام نقطه پنالتی توسط داور تثبیت شد و سپس پایه گذار دو گل بعدی یونایتد بود .

23 ژانویه 2010 وین رونی هر 4 گل تیمش را برابر هال سیتی به ثمر رساند ، 3 گل از 4 گل وی تنها در 10 دقیقه به ثمر رسید . این اولین بار در دوران حرفه ای بازی رونی بود که وی موفق شده بود در یک مسابقه به تنهایی 4 گل به ثمر برساند . رونی 27 ژانویه 2010 در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه در دربی شهر منچستر گلزنی کرد تا تیمش در مجموع با حساب 4-3 حریف همشهری را شکست داده و به فینال صعود کند .

31 ژانویه 2010 ، وین موفق شد 100مین گلش را در لیگ برتر به ثمر برساند ، این مسابقه با پیروزی 3-1 یونایتد پایان یافت و جالب این بود که اولین گل لیگ برتری رونی نیز مقابل آرسنال ثبت شد . 16 فوریه 2010 ، رونی اولین گل اروپاییش در فصل جاری را برابر میلان در سن سیرو به ثمر رساند دقایقی بعد وی بار دیگر با ضربه سر گلزنی کرد ، او در بازی برگشت نیز موفق به زدن گل شد تا در مجموع یونایتد با نتیجه 7-2 رقیب ایتالیایی خود را مغلوب کند .
28 فوریه 2010 ، رونی باز هم با ضربه سر گلزنی کرد ، گلی باارزش که به معنای پیروزی یونایتد برابر ویلا در جام اتحادیه بود و به این ترتیب یونایتد توانست به مقام قهرمانی جام اتحادیه برسد . 5 روز بعد از بازی برگشت مقابل میلان ، رونی در دیدار مقابل فولام دو گل به ثمر رساند تا آمار گلهای خود را در آن برهه فصل به عدد 32 رساند .

در 30ام مارس ، رونی تک گل تیمش را در مسابقه لیگ قهرمانان ، برابر بایرن مونیخ به ثمر رساند ، بازی که در نهایت به شکست 2-1 یونایتد منجر شد و رونی در پایان آن مسابقه دچار مصدومیت شد. این مصدومین موجی از نگرانی را بابت صدمه جدی به لیگامنت یا حتی شکستگی مچ پا بوجود آورد. وی مسابقه بعدی مقابل چلسی را از دست داد ولی در عین شگفتی و تعجب در ترکیب اصلی برابر بایرن مونیخ در بازی برگشت قرار گرفت و در حالی که یونایتد خیلی زود به سه گل رسید در ادامه مسابقه با 10 نفره شدن ، دو گل دریافت کرد و به این ترتیب با توجه به قانون گل زده در خانه حریف از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و چندی بعد در کورس قهرمانی لیگ نیز چلسی بر یونایتد فائق آمد و به این ترتیب جام اتحادیه تنها کاپ رونی با یونایتد در ان فصل بود . رونی در اواخر فصل جایزه PFA را دریافت کرد .

2010 - 2011

28 آگوست 2010 ، رونی در بازی برابر وستهام اولین گل فصلش را در پیروزی 3-0 یونایتد مقابل حریف از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند . چند ماه بعد در اکتبر 2010 فرگوسن طی مصاحبه ای عحیب اعلام کرد که رونی قصد ترک باشگاه را دارد .
فرگوسن گفته بود رونی مصدوم است و به این علت که مچ پایش آسیب دیده بود ، او را نیمکت نشین کرده است. ولی رونی با رد ادعاهای فرگوسن این مصدومیت را توجیهی برای نیمکت نشینی خودش میدانست و همچنان اعلام میکرد که میخواهد باشگاه را ترک کند ، با این وجود وی هرگز دلیل ترک باشگاه یونایتد را مسائل مالی نمیدانست .
با وجود تمام این اخبار ، رونی طی یک چرخش دراماتیک ، قراردادش را با منچستر یونایتد تا 5 سال آینده تمدید کرد و به این ترتیب تا ژوئن 2015 در یونایتد ماندنی شد .

بعد از این قرارداد ، رونی در 20 نوامبر برابر ویگان به عنوان یار تعویضی به میدان رفت . 4 روز بعد تک گل تیمش را از روی نقطه پنالتی در بازی لیگ قهرمانان مقابل رنجرز به ثمر رساند . او بالاخره در لیگ نیز دوباره پایش به گلزنی باز شد و در بازی مقابل وست بروم ، گل اول تیمش را وارد دروازه حریف کرد.

1 فوریه 2011 رونی در پیروزی 3-1 مقابل ویلا خوش درخشید و دو گل به ثمر رساند و گل سوم را برای ویدیچ مهیا ساخت . 12 فوریه 2011 در پیروزی 2-1 یونایتد مقابل همشهری ، رونی با یک ضربه قیچی برگردان زیبا دروازه حریف را در دقیقه 78 باز کرد تا یونایتد حریف را شکست دهد ، رونی از این گل به عنوان بهترین گل دوران ورزشی اش نام برد . و فرگی نیز این گل را بهترین گلی میدانست که تاکنون در الدترافورد در طول این سالها دیده است .
چندی بعد وی در شکست 2-1 مقابل چلسی تک گل تیمش را به ثمر رساند و در بازی مقابل آرسنال در جام حذفی گل دوم تیمش را وارد دروازه تیم لندنی کرد .
2 آپریل ، در حالی که یونایتد مقابل وستهام در نیمه اول با دو گل مغلوب شده بود ، رونی با هتریک خود در نیمه دوم موجبات پیروزی 4-2 تیمش را فراهم کرد ، این اولین هتریک فصل رونی بود و پنجمی هتریک کل دوران حضور وی در یونایتد ، که البته سومین گل وی به منزله صدمین گل وی در لیگ برتر برای یونایتد بود تا تبدیل به سومین بازیکنی شود که به امار 100 گل در لیگ برتر با یونایتد میرسید ، پیش از وی گیگز و اسکولز به این رکورد رسیده بودند .

با این حال شیرینی این گل برای رونی به تلخی تمام شد و در جریان خوشحالی پس از گل سومش ، الفاظ مناسبی را در جلوی دوربین استفاده نکرد که باعث شد چند روز بعد FA وی را 2 مسابقه از همراهی تیمش محروم کند ، محرومیتی که رونی آن را قبول کرد اما زیاد خطاب کرد ولی درخواست وی مورد قبول واقع نشد و همان 2 جلسه از همراهی تیمش محروم شد تا بازی حساس نیمه نهایی جام حذفی را از دست دهد .
4 روز بعد از هتریک مقابل وستهام ، در 1.4 نهایی لیگ قهرمانان مقابل تک گل تیمش را به ثمر رساند تا یونایتد به یک پیروزی ارزشمند برسد ، رونی در بازی نیمه نهایی مقابل شالکه نیز گلزنی کرد . او در اولین بازگشتش بعد از آن مسابقه معروف مقابل پرتغال در گلزن کرشن خوب عمل کرد و گل دوم تیمش را به ثمر رساند .
14 می 2011 ، رونی با گل کردن پنالتی خود مقابل بلکبرن ، گل 19 مین قهرمانی یونایتد در لیگ را به نام خود ثبت کرد . این 4مین قهرمانی رونی با یونایتد در لیگ بود . چند روز بعد ، رونی در فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا نیز گلزنی کرد اما نتوانست مانع شکست 3-1 تیمش مقابل حریف شود و به این ترتیب رونی با یونایتد برای بار دوم به نائب قهرمانی اروپا رسید .

2011-2012
رونی فصل را خوب شروع کرد و در همان بازی اول فصل مقابل وست بروم در دقایق ابتدایی با ضربه پای چپ دروازه حریف را باز کرد ، مسابقه ای که در نهایت با پیروزی 2-1 یونایتد همراه شد . او در بازی هفته دوم نیز روند گلزنی خود را ادامه داد و سانتر گیگز را در دقایق پایانی با ضربه سر وارد دروازه تاتنهام کرد ، این سومین گل یونایتد در آن مسابقه بود .
هفته بعد در مقابل دیگر تیم لندنی ، اوج درخشش رونی بود ، وی ابتدا در نیمه اول روی ضربه آزاد گل اولش را به ثمر رساند . و در نیمه دوم یک ضربه آزاد و ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد تا با سه گل زده و یک پاس گل بهترین بازیکن زمین شناخته شود .
درخشش رونی ادامه داشت و او در بازی هفته بعد مقابل بولتون که به پیروزی 5-0 یونایتد ختم شد ، باز هم هتریک کرد ، تا تبدیل به چهارمین بازیکن لیگ برتر شود که موفق شده در دو بازی پیاپی هتریک کند.این هفتمین هتریک وی برای یونایتد بود که او را در رکوردی برابر با بابی چارلتون قرار داد . هفته بعد در بازی مقابل چلسی باز هم گلزنی کرد اما در نیمه دوم ضربه پنالتی خودش را از دست داد .
بعد از اتفاقات مربوط به زندگی شخصی پدرش و همچنین اخراج در مقابل مونته نگرو ، رونی در بازی مقابل لیورپول استفاده نشد و در این مدت مصدومیت نیز باعث شد تا فرم گلزنی خود را از دست بدهد، با این حال وی در بازی لیگ قهرمانان در 18ام اکتبر مقابل اوتلول گالاتی دوباره موفق به گلزنی شد تا با این گلها ، رکورد هم تیمی اش یعنی پل اسکولز را به عنوان گلزن ترین انگلیسی ، مسابقات اروپایی بشکند.
10 دسامبر رونی به روند 8 بازی بدون گل خود پایان داد و در مسابقه مقابل وولوز 2 بار دروازه حریف را باز کرد ، چند روز بعد در بازی مقابل کیوپی آر رونی باز هم گلزنی کرد و این بار در ثانیه 52 بود که سانتر والنسیا را با ضربه سر تبدیل به گل کرد .

21 دسامبر ، رونی 130مین گل لیگ برتری اش را در 300مین بازی لیگ برتری خود وارد دروازه فولام کرد. بعد از غیبت در مسابقه برابر بلکبرن ، رونی در بازی 8 ژانویه مقابل سیتی خوش درخشید و دو گل از سه گل تیمش را وارد دروازه همشهری کرد . با این دو گل رونی موفق شد ، از مارک هیوز در جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه یونایتد سبقت بگیرد .
5 فوریه بار دیگر مقابل چلسی گلزنی کرد و این بار دو ضربه پنالتی ! این دو پنالتی کمک کرد تا یونایتد که 3-0 از حریف لندنی عقب افتاده بود ، به تساوی 3-3 برسد . 6 روز بعد در بازی مقابل لیورپول ، رونی 500مین بازی دوران حرفه ایش را انجام داد ، البته این مسابقه نیز 350مین بازی وی برای یونایتد به حساب می آمد ، وی در این بازی خاص دو گل به ثمر رساند و موجبات پیروزی تیمش را فراهم کرد.
چهارم مارچ با گل خود مقابل تاتنهام موفق شد به رکورد 169 گل برای یونایتد برسد و به این ترتیب به جاگاه ششم در جدول برترین گلزنان تاریخ باشگاه منچستریونایتد برسد .

سطح ملی
 
رونی موفق شد در 12ام فوریه 2003 ، با حضور خود در بازی مقابل استرالیا نامش را به عنوان جوانترین بازیکن تاریخ انگلستان که برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است ، ثبت کند . رکوردی که بعدها توسط والکات شکسته شد . با این حال هنوز هم رونی رکورد جوانترین گلزن تاریخ انگلستان را در اختیار دارد .
اولین تورنمنت بین المللی و مهم وی ، یورو 2004 بود که موفق عمل کرد و در مجموع 4 گل به ثمر رساند که در دو بازی مقابل سوئیس و کرواسی رقم خورد ، اما در بازی مرحله 1.4 نهایی مصدومیت به سراغش امد و تعویض شد و در نهایت انگلیس در همان مسابقه حذف شد .
جام معتبر بعدی ، رقابت های جام جهانی 2006 بود که خاطرات خوبی برای وی نداشت ، مصدومیت مانع از حضور موثر و کامل وی در بازی های مرحله گروهی شد ، و در بازی مرحله 1.4 نهایی مقابل پرتغال ، در دقیقه 62 با خطای خطرناک روی کاروالیو ، باعث شد تا داور مسابقه وی را از زمین مسابقه اخراج کند ، اتفاقاتی که موجبات درگیری لفظی وی با رونالدو هم تیمی اش در یونایتد را داشت ، و سرانجام نیز انگلیس در همان مسابقه از گردونه رقابت ها حذف شد .

جام جهانی 2010 ، نیز توفیقی برای رونی و هم تیمی هایش نداشت ، او که فرم خوبی در فصل قبل از خود نشان داده بود ، بعد از مصدومیت در بازی مقابل بایرن ، حاشیه نشین بود و نتوانست به فرم ایده آلی برای مسابقات جام جهانی برسد و همین موضوع تاثیر زیادی در عملکرد وی در این جام گذاشت ، و در نهایت وی همراه با انگلیس خیلی زود و در مرحله 1.8 از جام خداحافظی کرد .
مسابقات مقدماتی یورو 2012 نیز حاشیه های عجیبی برای رونی به همراه داشت ، او در مجموع در طول این مسابقات سه گل به ثمر رساند . اما اتفاق عجیب در مسابقه پایانی رخ داد که صعود انگلیس قطعی شده بود . وی در دقیقه 74 مسابقه به مدافع تیم مونته نگرو ضربه ای وارد کرد که باعث شد داور وی را مستقیما از زمین مسابقه اخراج کند . بعد از آن تصور بر این بود که وی اولین مسابقه از مرحله گروهی یورو را از دست خواهد داد . ولی مسئولین اتحادیه فوتبال اروپا رونی را از سه بازی محروم کردند ، به این معنی که وی مرحله گروهی دور نهایی را از دست خواهد داد !

بعد از این تصمیم رونی شخصا نامه ای را بابت عذرخواهی و پشیمانی نوشت و از مسئولین یوفا نیز درخواست کرد که محرومیت وی را کاهش دهند ، حتی مدافع مونته نگرو ، ژودوویچ نیز این تصمیم را سخت گیرانه میدانست . سرانجام یوفا قبول کرد و یک مسابقه از محرومیت وی را کاهش داد و بدین ترتیب وی میتواند در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقابل اوکراین به میدان برود .

زندگی شخصی و خانواده

در جولای 2011 اعلام شد که پیراهن ورزشی رونی پرفروش ترین پیراهن بین بازیکنان لیگ برتری بوده است ، باشگاه منچستریونایتد سالیانه بین 1.2 میلیون تا 1.5 میلیون پیراهن رونی را به فروش میرساند.
رونی همسر کنونی اش ( کالین مک لافلین ) را اولین بار در دبیرستان ملاقات کرد و از همانجا رابطه دوستی این دو شکل گرفت و بالاخره در 12 ژوئن 2008 با یکدیگر ازدواج کردند ، یعنی حدود 6 سال بعد از آشنایی با یکدیگر . رونی در مورد زمان های قبل از آشنایی اش با کالین میگوید : " من جوان و احمق بودم ، واقعا بی تجربه و خام بودم تا اینکه بعد با کالین آشنا شدم "

رونی یک تتو با نام " "Just Enough Education to Perform" روی بدنش دارد که مربوط به یکی از آلبوم های گروه مورد علاقه اش Stereophonics است .
رونی صاحب یک سگ از نژاد بولدوگ فرانسوی است که طبق گزارشات 1250 پوند آن را خریده است .
7ام آپریل 2009 کالین اعلام کرد که وی و همسرش به زودی صاحب اولین فرزندشان خواهند شد ، و 2ام نوامبر اولین فرزند آنها به دنیا آمد که نای وی کای گذاشته شد .
برادر جوانتر رونی ، جان رونی نیز یک فوتبالیست است که برای تیم مکلسفیلدتاون بازی کرده است و ژانویه 2011 به لیگ آمریکا رفت تا در تیم نیویورک ردبولز به بازی بپردازد ، یک سال بعد ، از این تیم جدا شد و هم اکنون در اورلندوسیتی توپ میزند .

رونی با کمپانی های معروف نایک – کوکاکولا – فورد و ... قرارداد دارد . همچنین تصویر وین 6 سال پیاپی از بازی FIFA 06 تا FIFA 12 روی کاور انگلیسی بازی کمپانی EA قرار دارد .
اولین زندگینامه رونی با نام My Story So Far به عنوان یک اتوبیوگرافی توسط هانتر دیویس در سال 2006 درست بعد از مسابقات جام جهانی چاپ شد . دومین ان نیز با نام The Official Wayne Rooney Annual منتشر و توسط کریس هانت ویرایش شد .
در جولای 2006 مدیربرنامه های رونی به مقر WIPO رفت تا مالکیت دومین دو سایت waynerooney.com و waynerooney.co.uk را از ان خود کند ، که گویا قبل از آن در اختیار فرد دیگری بوده ، و سه ماه بعد WIPO حق این دومین را به نام وین رونی ثبت کرد .

افتخارات

Club

Manchester United
• Premier League (4): 2006–07, 2007–08, 2008–09, 2010–11
• Football League Cup (2): 2005–06, 2009–10
• FA Community Shield (3): 2007, 2010, 2011
• UEFA Champions League (1): 2007–08
• FIFA Club World Cup (1): 2008

Individual
• PFA Players' Player of the Year (1): 2009–10
• PFA Young Player of the Year (2): 2004–05, 2005–06
• PFA Fans' Player of the Year (2): 2005–06, 2009–10
• PFA Premier League Team of the Year (2): 2005–06, 2009–10
• FWA Footballer of the Year (1): 2009–10
• Goal of the Season (3): 2004–05, 2006–07, 2010–11
• Goal of the Month (6): October 2003, January 2005, April 2005, January 2007, March 2007, February 2011
• Sir Matt Busby Player of the Year (2): 2005–06, 2009–10
• BBC Young Sports Personality of the Year (1): 2002
• Bravo Award (1): 2003
• UEFA Euro 2004 Team of the Tournament
• FIFPro World Young Player of the Year (1): 2004–05
• Premier League Player of the Month (5): February 2005, December 2005, March 2006, October 2007, January 2010
• Barclays Player of the Year (1): 2009–10
• FIFA Club World Cup Golden Ball (1): 2008
• England Player of the Year (2): 2008, 2009
• Golden Boot Landmark Award 20 (1): 2009–10
• FIFA/FIFPro World XI (1): 2011

                با تشکر از کاربر hesamoddin برای ارسال این مطلب

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط Mohsen در تاریخ 1348/10/11 و 15:45 دقیقه ارسال شده است

Ishala hamishe mimune

این نظر توسط پریسا در تاریخ 1348/10/11 و 19:47 دقیقه ارسال شده است

great.tnx

این نظر توسط sir alex در تاریخ 1348/10/11 و 19:26 دقیقه ارسال شده است

kheily mamnoonam
kamel bood va hatman zahmate ziadi barash keshidin
khaste nabashidشکلک
WE ARE UNITED

این نظر توسط orton در تاریخ 1348/10/11 و 19:11 دقیقه ارسال شده است

خیلی زیبا بود ممنون و خسته نباشید.

این نظر توسط mamadgiggs در تاریخ 1348/10/11 و 15:21 دقیقه ارسال شده است

دست گلت درد نکنه شکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط HAMIDREZA در تاریخ 1348/10/11 و 15:08 دقیقه ارسال شده است

کلا تو جوونیش رکورد همه چیز رو زد! افرینشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 14:47 دقیقه ارسال شده است

دمت گرم حال دادي


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 108
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 387
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 1,280
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 6,577
  • بازدید ماه : 6,577
  • بازدید سال : 135,166
  • بازدید کلی : 1,723,208
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2