loading...
منچستريونايتد Manchester United
رامین بازدید : 355 شنبه 12 فروردین 1391 نظرات (6)

 

ما اینجا قصد داریم فصلی را که دارد به انتها میرسد و همچنین انچه اول فصل در تصور سرالکس بوده است و انچه حالا در ان قرار دارد را بررسی کنیم و خط به خط چالشها را بررسی خواهیم کرد.

 

خط اتش-خط حمله

سرالکس این خط را به حدی جدی تصور کرد که به تصور خود او(این خط را) به شکلی بست که بتواند در چهار جام  چندین مهاجم تازه نفس داشته باشد و یقینا او این تصور را داشت که اگر چندین مهاجم اماده و تازه نفس را داشته باشد هم می تواند گه گاه به بازیکنان ثابت استراحت دهد و هم می تواند بازیکنانی که به نظر با استعداد میرسیدند را به بازی بگیرد. او فصل را با هفت مهاجم بست که بسیار تعجب برانگیز بود در حالی که میدانست ۶ مهاجم از ۷ مهاجم او فقط توانایی بازی در نوک خط حمله را دارند و هیچ کدام از انها نمی تواند همچون وین رونی به عنوان مهاجم دوم بازی کنند. چالش بزرگ همینجا رخ داد جایی که وین در همه بازیها به شکل ثابت باید بازی میکرد و فقط یک پست برای ۶ بازیکن مانده بود  ((اوون-ماچدا-دیوف-چیچاریتو-ولبک و برباتف)) در حالیکه تیمهای بزرگ دیگری را چون بارسلونا -رئال مادرید -بایرن مونیخ و ... مورد بررسی قرار میدهیم متوجه میشویم که هیچ کدام از این تیمها بیش از ۳ مهاجم در اختیار ندارند ولی یونایتد چالش بزرگی را با ۷ مهاجم شروع کرد کم کم سرالکس متوجه شد ان اشتباهی که فصل گذشته به ان اعتراف کرده بود به سراغش امده است او فصل گذشته در نیم فصل گفته بود ((که من اشتباه کردم که زوجهای مختلفی را در طول این نیم فصل ازمایش کردم و همین باعث ناهماهنگی بین وین و زوج او شده است)) در حالی که ماچدا و دیوف دو جوان هر روز تمرین میکردند و نیازمند بازی بودند فقط چندین بازی به انها رسید ان هم در جام های دیگر .این قاعده در مورد اوون هم صحیح بود حتی به برباتف هم کم کم فقط یک سهم از نیمکت رسید.

 

در حالی که همه از خط هافبک یونایتد دل خوشی نداشتند و قلب تپنده میدان را کند تصور میکردند امار چیز دیگری نشان میداد و در بازیهای زیادی موقعیت هایی بیشتر از ۱۰ و حتی نزدیک به ۲۰ ایجاد میشد اما چیچاریتو و ولبک که به عنوان هدف سرالکس در نوک حمله قرار گرفته بودند هر کدام دارای یک نکته مثبت و یک نکته منفی بزرگ بودند زمانی که ولبک در ترکیب قرار میگرفت کارگروهی بهتر و بهتر میشد او قدرت کارگروهی بالا و سرعت مناسب و فیزیک خوبی داشت ولی دروازه شناس خوبی نبود یا حداقل امار این رو نشان نمیداد ولی درعوض چیچاریتو یک قاتل(تمام کننده) به تمام معنا بود و اگر برای او ۲ موقعیت ایجاد میکردی یکی از انها گل بود ولی بزرگترین مشکل همین بود که باید برای او موقعیت میساختید و او خود توانایی خلق موقعیت نداشت و زمانی که چیچا در ترکیب قرار میگرفت یونایتد انگار با ۱۰ بازیکن بازی میکرد او توانایی بسیار پاینی برای خلق موقعیت سانتر و حتی پاس دادن داشت ولی نکته ایی که در مورد هر دو انها((چیچاریتو /ولبک)) صادق بود این بود که هر دو انها از استعدادهای ناب یونایتد بودند اما انچه یونایتد به ان نیازمند بود نبودند. یک سولسشر یا یک نیستلروی که بتوان به انها تکیه کرد شاید اگر بازیکنی در طراز فن پرسی یا ایگوایین یا در این کلاس بازی در خط حمله یونایتد بود می توانست متجاوز از ۴۰گل برای یوایتد به ارمغان بیاورد.

 

اما در جایی دیگر از الدترافورد اقای گل فصل قبل لیگ انگلیس بود که فقط خاک بر روی کفشش مینشست و به بازی گرفته نمیشد و هر روز کم انگیزه تر و کم انگیزه تر میشد وضعیت مایکل  اون نیز  بهتر نبود با این تفاوت که او یا مصدوم بود یا اگر اماده بود روی نیمکت بود اما دو مهاجم جویای نام هم اماده بودند ولی واقعا ولبک و چیچا فضایی برای نفس کشیدن به انها نمیدادند تا مجالی برای بازی کردن داشته باشند.

 

فصل به نیمه رسید مصدومیت های اوون شروع و بیش از پیش شد دیوف را چه باید میکردند بازیکنی که ۸ میلیون پوند برای او هزینه شده بود فقط با ۲ میلیون پوند به هانوفر فروخته شد تا به سرعت به مهاجم اول تیم المانی تبدیل شود و گلهای فراوانی را برای این تیم به ثمر برساند و حتی پاس گلهای جالب و زیبایی نیز داد تا یک اه از ته دل برای این خرید حیف شده بکشیم اما پسری که در ۱۷ سالگی شاهکار کرده بود هنوز در قلب سرالکس بود فرگی او را نفروخت و او را قرض داد اما همچون نیم فصل قبل در سامپدوریا انگار سرنوشت او چیزی شبیه به جوزپه روسی است.

 

با مصدومیتهای متوالی اوون و فروخته شدن دیوف و قرض دادن ماچدا  وماندن چهار مهاجم .اما انچه بود و هست همان بود کماکان به بربا بازی نمیرسید تا چیچا و ولبک بتوانند خودشان را نشان دهند اما نقاط منفی در بازی انها کاری نکرد تا یونایتد خلع یک مهاجم طراز اول و همه کاره را حس نکند اما در این بین وین رونی بود که بعد از یک فصل نیمه موفق همان قاتل همیشگی شد و شروع به بمباران کرد و ۲۸ گل به ثمر رساند فقط او بود که ستاره ایی بی بدل نشان میداد و بازیکنی که هیچ کس نمی توانست جای او را پر کند او هم دفاع  و هم حمله میکرد و هم گل میزد و هم پاس  گل میداد. اگر نیاز بود در خط هافبک بازی میکرد به خط دفاع کمک میکرد تا بتوان او را کاملترین و پر حرارت ترین بازیکن یونایتد در این فصل قلمداد کرد و او بود که یک تنه تفاوت را رقم میزد تا احساس غرور کنیم او باعث میشد تا ما فریاد بزنیم درود بر پسر طلایی الدترافورد و شیطانی که می خواهد بهترین گلزن تمام تاریخ یونایتد باشد را ستایش کنیم اگر او نبود...

 

به هر حال به نظر میرسد پروژه جدید سرالکس با مهاجمین جدید وارد فاز جدیدی شده و او حالا دارد گلهای بیشتر را به بازی دادن جوانان فدا میکند کاری که سالهای سال در ان تجربه دارد و گاه باعث غرور و گاه باعث شکست شده است.

 

یونایتد تا اینجای فصل بهترین خط حمله را در اختیار دارد و حتی از همشهریان نیز بیشتر اتش به پا کرده است از همشهریانی که مهاجمینی چون ((توز-اگرو-ادین ژکو و بالوتلی )) را در اختیار دارند.

 

و حالا زمان کارنامه است با همه انچه گفتیم شما هواداران شمایی که باید ملاک تیم  باشید به تفکر سرالکسی نمره بدهید ایا موافق این هستید که به بازیکن با استعداد و جوان باید بازی برسد هرچند اگر او نتواند تمام خواسته های ما را انجام دهد (تا روزگاری بزرگ شود) یا خواستار این هستید و بوده اید که این روش منسوخ شده است و باید بازیکنی بزرگ و در کلاس جهانی همچون کریم بنزما-ایگوایین-ماریو گومز و ... خرید تا بتواند از تعداد بی شمار موقعیتها استفاده کند تا بتوانیم گلهای بیشتری بزنیم یا حتی احساس میکنید اب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم رونی را بازیکنی میبینید که شایسته بازی در نوک باشد و در عوض بازیکنی خریداری شود که بتواند پست او را پر کند بازیکنی چون هازارد که چند پستی است یا اریسکون یا گایتان..؟   

منبع : www.ali-man-utd.blogfa.com

 

 

 با تشکر از کاربر doctery برای ارسال این مطلب

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 20:47 دقیقه ارسال شده است

در ضمن مورینیو قصد داشت هیگواین و بنزمارو بده و چیچارو بخره...فرگوسن اینه داداش

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 20:45 دقیقه ارسال شده است

این آنتی یونایتدی بود به نظرم حالا یکسال بد شانسی آوردیم تو اروپا همه دارن فرگوسن و منچسترو محترمانه میکوبن

این نظر توسط sahand در تاریخ 1348/10/11 و 14:59 دقیقه ارسال شده است

nazare man ine ke ma bayad aval bazikone taraze aval dashte bashim ta setarehaye team fadaye estedadaye javoone team beshan ! shoma vaghty bazikone taraze aval dashte bashi too har bazi be rahaty be goal miresi bad dar edame forsate meidoon dadan be javoona ham bishtar khahad shod ! pas ma nabayad setarehayi mesle rooney ke age nok bazi konan be rahatyt az marze 30 goal migzaran too harfasl ro fadaye bazikonaye mostaed va javoonemoon konim !

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1348/10/11 و 14:48 دقیقه ارسال شده است

این هم نظری که من زیر پست عدنان تو سایت خودشون نوشته بودم:
خیلی خیلی خوب بود ممنون. همه جاهایی که موافقم به کنار، نظرم رو با یکی دو مورد که مخالفم میگم:
بربا و اوون، سال قبل "بارها و بارها" درمصاحبه هاشون عنوان کردن که نشستن روی نیمکت یونایتد رو به بازی مداوم در تیمهای دیگه ترجیح میدن. بربا گفت که همین که داره از نکات مربیگری فرگوسن نت برداری می کنه براش کافیه. وگرنه فرگوسن همون پارسال هم اینها رو مثل اوشی و براون آزاد می کرد برن تو تیمهای دیگه ثابت بازی کنن. بربا تکنیک و قابلیت فنیش به کنار، ولی از دید من یک سست عنصر بیشتر نیست که امسال تمام مصاحبه های پارسالش رو با اعتراضش به نیمکت نشینی نقض کرد. باز اوون سر حرفش مونده و به نیمکت نشینی تو یونایتد اعتراضی نکرده.
در اینکه هیگواین از چیچا بهتره هم من مخالفم. و خوب به نظرم اینکه یه بازیکن فرصت طلب باشه و بتونه از موقعیتهایی که براش ایجاد میکنن استفاده کنه هم ایرادی نمی بینم! خود رضا عنایتی ما هم داداش عدنان اینجوری بود دیگه، اصلا نمی تونست دو قدم توپ رو ببره ولی انقدر که فرصت طلب بود و بازی خونی خوب داشت، ترکونده بود. چیچا یه مزیتی که داره، مثل سولسکیائر وقتی تیم عقبه یا مساویه بازی، استرس نمی گیره و مترصد فرصته. این رو آمار گلهای سه امتیازی و یک امتیازی که تو این دو فصل زده به خوبی نشون می ده. کلی امتیاز گرفته برامون تا حالا.
ولی در مورد ولبک باهات موافقم. ساکرنت هم توی ویکنس یا ضعفهاش نوشته باید روی قدرت گلزنیش تقویت کنه.
دیوف هم جدا حیف شد. من از چشم کارلس کیروشِ بی شعور میبینم. اگه پارسال به به رو نمی کرد تو پاچمون، جای اون دو سه تا بازی که به به رفت، دیوف میمود تو بازی، بهتر می شد. راستی اسمی از به به نیاوردی! دور هم با بچه ها چهارتا فحش آبدار به این کیروش نفهم می دادیم!
دمت گرم منتظر خطوط هافبک و دفاع هستم! جایی که با تغییر پستهای جونز، ظلم زیادی به پیشرفت این جوون شده به نظرم! شکلک شکلک

این نظر توسط مخلص یونایتدیها در تاریخ 1348/10/11 و 14:25 دقیقه ارسال شده است

البته جا داره از عدنان عزیز هم که در سایت منچستریونایتد بهترین تیم دنیا این تحلیل رو نوشته بود تشکر کنیم.
پاسخ : این کامنت از من بود شکلک

این نظر توسط خالد از لارستان در تاریخ 1348/10/11 و 14:25 دقیقه ارسال شده است

سلام.
بشخصه با بسیاری از خطوط این پست موافق نیستم.
آیا برباتف هم طراز گومز و بنزما و هیگواین و... نیست؟
او پارسال مشترکاً آقای گل لیگ شد.
ولبک فقط فوروارد مرکز نیست و براحتی با نیروی جوانی در پشت مهاجمان توانایی بازی دارد.
کاش این تنوع طلبی را در خط هافبکمان داشتیم.
هافبکهایی اکثراً پیر و فرتوت که پاهایشان رمق سالیان جوانی را ندارد.
در گوشه ها بسیار خوب هستیم اما مشکلمان هافبکهای مرکزیمان هستند که بنظرم در تابستان امسال حداقل به دو خرید مطمین نیاز داریم و چند خرید ریسکی.
اگر هم جامها را از دست دادیم، بخاطر فقدان چند طراح مناسب بود.
کریک و فلچر و اندرسون در حد اورتون و بولتون هستند نه در حد نام بزرگ منچستر.
کاکا، اسنایدر، اشنایگر و ... بهترین خریدهای ممکن میتواند باشد اگر به قهرمانی چمپیونز لیگ 2013 فکر میکنیم.


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 72
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 249
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 488
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,785
  • بازدید ماه : 5,785
  • بازدید سال : 134,374
  • بازدید کلی : 1,722,416
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2