loading...
منچستريونايتد Manchester United
شهاب بازدید : 1187 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (38)

بعد استقبال تقریبا خوبی که از مقالۀ ترجمه شدۀ قبلی استوارت متیسن توی نت دیدیم (دربارۀ ده موردی که یونایتد باید برای فصل بعد ارتقا دهد)، اکنون مقاله ای دیگر از این نویسندۀ سایت Menmedia، Manchester Evening News را برای شما ترجمه می کنیم که به بررسی گزینه های جانشینی احتمالی سرالکس فرگوسن در منچستریونایتد پرداخته است. شایعاتی که کم و بیش، از یک سال پیش و با قوت گرفتن احتمال بازنشستگی فرگوسن بر سر زبانها افتاده است. خود متیسن عنوان مقاله را "پپ مرد مناسب برای جانشینی فرگی نیست" انتخاب کرده است. ولی چون فقط در یک پاراگراف به پپ اشاره کرده است، فکر می کنم باید عنوان را کلی تر در نظر بگیریم:



شایسته ترین جانشین برای رئیس بزرگ

چرا پپ گواردیولا برای جانشینی فرگوسن مناسب نیست

Stuart Mathieson

سایت Menmedia


آیا کسی نام کلاز تاپ مولر Klaus Toppmoller را به یاد می آورد؟ خوب، او همان فردی است که اگر سرالکس فرگوسن مطابق برنامه در سال 2002 بازنشسته می شد، از او به عنوان بهترین جانشین فرگی در اولدترافورد یاد می کردند.
نمایش این مرد آلمانی در بایر لورکوزن، همه را تحت تأثیر قرار داده بود و بین جانشینان احتمالی فرگی که در شب عید سال 2001 اعلام کرده بود آخر فصل از فوتبال خداحافظی می کند، تاپمولر پیشگام بود و شانس اول محسوب می شد.

و در آن زمان، ناگهان فرگی صد و هشتاد درجه از موضع تصمیمش برای بازنشستگی بازگشت و منصرف شد. در حالی که بایرلورکوزن در بوندسلیگا، لیگ قهرمانان و جام حذفی آلمان در شرف خلق شگفتی بود.

در انتهای فصل، تاپمولر نتوانست بزرگترین جایزۀ اروپایی فوتبال را به دست بیاورد، چرا که فینال آن سال لیگ قهرمانان را با گل زیبای زین الدین زیدان، در ورزشگاه همپدون پارک در گلاسگو در اسکاتلند، به رئال مادرید واگذار کرد.

ولی با این حال تاپمولر به میمنت بردن جام حذفی آلمان، رتبۀ دوم در بوندسلیگا و نیز رتبۀ دوم در لیگ قهرمانان، به عنوان مربی برتر سال آلمان برگزیده شد. اگرچه تنها نه ماه بعد او از کار برکنار شد.

در واقع پیشبینی جانشین فرگی، مانند قدم گذاشتن در میدان مین است! درست مانند مورد تاپمولر که به ناگاه از چشم تشویق کننده گانش افتاد و محو شد.

او در لیست کاندیداهای این چنینی برای جانشینی فرگی تنها نیست.

برایان رابسون، استیو بروس و روی کین از میان آن شیاطین سرخ سابق بودند که به مربیگری روی آوردند و هر یک در زمانهایی شایعه پیوستنشان به اولدترافورد به گوش می رسید. ولی به تدریج همه از لیست حذف شدند.

و به وضوح هرچه سالها جلو تر می روند، این بازی حدس جانشین سختتر و دشوارتر می شود.

فرگوسن همواره تأکید کرده است که سلامتش، اولویت اول برای دلایل بازنشستگی محسوب می شود.

شرایط ترسناک اخیر او، زمانی که برای خونریزی بینی بی وقفه به بیمارستان گلاسگو انتقال یافت، این فرضیات را که او ممکن است به زودی بازنشسته شود دوباره بر سر زبانها انداخته است.

رئیس ویگان و یار گرمابۀ سرالکس، دیو ولان، اعلام کرده است که صندلی مربیگری یونایتد به دلیل بازنشستگی فرگی، تابستان آینده خالی خواهد بود.

اما یک دوست صمیمی دیگر او پس از آخر هفته از او نقل قول کرده است که او قصد بلند شدن از این صندلی داغ (مربیگری) را ندارد.

با این حال، تعدادی از کاندیداها که شایستگی تصدیگری بزرگترین شغل در دنیای فوتبال را پس از بازنشستگی فرگی دارند، باید از اکنون آمادگی خود برای قبول این پست را به نمایش عموم بگذارند تا وقتی چراغ سبز این سمت روشن شد، آنها در موقعیت برتر برای انتخاب شدن باشند.

در حال حاضر، پپ گواردیولا در بین پیشگامان این کاندیدا ها است. قطعا سرمربی بارسلونا، رزومه و پیشینۀ کافی را برای تحت تأثیر قرار دادن سران یونایتد در اختیار دارد. سرانی که در کنار کیفیتهای کاری دیگر، خواهان یک کارنامۀ موفق در لیگ قهرمانان نیز هستند.

این مرد 41 ساله، 14 جام و مدال مختلف را در چهار سال حضورش در بارسا برای این تیم کسب کرد.

او همچنین در دو فینال عذاب الهی نازل شده بر سر یونایتد بود - در روم و در ومبلی.

و البته بسیار بی ادبانه و به دور از منطق خواهد بود که اگر کسی بخواهد کار او را زیر سؤال ببرد و بگوید هر مربی دیگری هم لیونل مسی، ژاوی و اینیستا را در اختیار داشت، این تعداد مدال را جارو می کرد.

اگر چه آبراموویچ در فکر است که او را به چلسی ببرد، ولی این مرد اسپانیایی برنامه اش این است که پس از ترک بارسلونا، یک سال به نیویورک برود و استراحت کند و باتری انرژیش را شارژ کند.

منطقی هم که در پس این خروج گواردیولا از بارسا هست، فشار ناشی از این چهار سال مربیگری در سطح اول فوتبال عنوان می شود. اگر واقعا او اینگونه فکر می کند، پس چطور می تواند به جانشینی سرالکس در اولدترافورد فکر کند؟

آیا این تضمین می کند که این مرد توانایی به عهده گرفتن این سمت به مدتی طولانی را دارد؟

"من تمام تماسها و درخواستها را با خرسندی جواب می دهم. ولی در ماههای آینده، من باید که باتریها و مغز خودم را از نو شارژ کنم. اگر تیمی مرا بخواهد و بتواند که مرا اغوا کند، من آمادۀ بازگشت خواهم بود." این سخن گواردیولا است.

احتمالا کسی که تنها پس از چهار سال نیاز به شارژ کردن باتری پیدا می کند (!!) فرد مناسبی برای سرخهای منچستر نباشد.

اوله سولسکیائر اکنون در آن موقعیتی است که رابسون و کین در دوران خودشان آن را طی کرده اند.

مانند آنها، او نیز یکی از اسطوره های یونایتد است که در روزهای نخستین مربیگریش، جهان فوتبال را تحت تأثیر قرار داده است و این پتانسیل را نشان داده است که روزی روی نیمکت اولدترافورد بنشیند.

جام قهرمانی سولسکیائر در اولین سال حضورش در مولده نروژ، فعلا او را در زمرۀ نسل طلایی مربیهای جوان قرار داده است.

تلاش این مرد 39 ساله، استون ویلا را تحت تأثیر قرار داده است، اما پس از یک پرواز و ملاقات با رئیس باشگاه، رندی لرنر Randy Lerner، او از پذیرفتن این سمت به دلایل خانوادگی عذر خواست.

ولی شاید اولۀ زیرک، نگاهی به آینده دارد.

او همواره روی حساب و کتاب آیندۀ ورزشی خودش را رقم زده است.

حتی در جوانی نیز تا نرسیدن به آمادگی کامل از آمدن به انگلیس امتناع کرد و در 23 سالگی بود که پیوستن به سرخهای منچستر را پذیرفت.

او به درستی باور داشت که نقش کمکی و مکملش به عنوان سرمربی گری تیم ذخیره های یونایتد، اولین قدم در پلکان آیندۀ او در دنیای سرمربی گری پس از خروج از بازیگری محسوب می شود (و بلافاصله به سرمربی گری حرفه ای روی نیاورد و با تدبیر عمل کرد).

و پس از آن وقتی او به یک فرد درجۀ اول تبدیل شد، رفتن به مولده، بهترین حرکت بود.

و حتی سولسکیائر دچار این لغزش نیز نخواهد شد که گمان کند یک سال موفق در باشگاه نروژی به عنوان یک مرد تجملاتی (پرخرج)، بتواند پشتوانه ای قوی برای انتقال او به باشگاهی همچون استون ویلا باشد.

اگر او می آمد و در میدلندز (ناحیۀ استون ویلا-نواحی مرکزی انگلیس) شکست می خورد، آنگاه قطعا خودش را (مانند تاپمولر و...) از لیست کاندیداهای جانشینی در اولدترافورد نیز حذف می کرد. شغلی که اذعان می کند که علاقمند است در پیشینۀ کاری و رزومۀ او قرار بگیرد.

یکی دو سال دیگر در مولده سپری می شود و آنگاه شاید زمان برای او بهترین موقع باشد.

و آنگاه ما همیشه به خوزه مورینیو (به عنوان یک گزینه) بازمیگردیم.

قطعا این مرد 49 ساله به بهترین شکل آن شخصیت و رگ و خونی را دارد که بتواند فشار طاقت فرسای فردی را که جانشین فرگی می شود، تحمل کند.

عده ای این ایراد را می گیرند که شیوه ای که چلسی او بازی می کرد، به مذاق هواداران یونایتدی که 25 سال در شیوۀ هجومی فوتبال فرگی غرق شده اند، خوش نخواهد آمد.

با این حال این مربی که برندۀ دو جام قهرمانان اروپا است (با پورتو و اینتر)، در همین گذشتۀ نزدیک بارسا را شکست داد و با زدن 121 گل در 38 مسابقه، قهرمانی لالیگا را کسب کرد.

آمار نشان می دهد که او اگر ابزار لازم را برای فوتبال زیبا در اختیار داشته باشد، آتش فوتبال هجومی را خفه نخواهد کرد و فوتبالی زیبا ارائه خواهد داد.

او به تازگی قراردادی جدید در برنابئو تا سال 2016 تمدید کرده است، ولی کاغذ پاره های بی ارزش (قرارداد)، درگذشته نیز نتوانسته اند مانع از انتقالات مربی ها بین تیمها شوند.

به هر حال هنوز رقابت برای جانشینی سرالکس داغ است.



نظر سنجی جدید نیز در ارتباط با جانشینان فرگی اضافه شد

لطفا شرکت کنید

گزینهای مورد نظر خودتون رو هم بگید اضافه کنیم!

من خودم یان هالووی Ian Halloway مربی هالسیتی (از هواداران پر و پا قرص فرگی) و سم الردایس Sam Allardyce (دوست صمیمی فرگی) رو دوست دارم و اضافه می کنم

دیوید مویس و هری ردنپ رو هم چون می دونم تو این سایت زیاد طرفدار دارن اضافه می کنم.

شما هم هرکی به ذهنتون میرسه، توی نظرات همین پست ذکر کنید تا اضافه کنیم.



بچه ها راستی یک نکتۀ مهم!

من می بینم که بعضا گاهی شما نویسنده همۀ پستها رو شهاب خطاب می کنید! شاید به این دلیل باشه که یه مقطعی من (شهاب غ) نظرات شما رو جواب میدادم... ولی اینجا لازمه رسمی ذکر کنم که ما با امیر، جمعا هفت نویسنده هستیم: امیر، رامین، میلاد ج، شهاب ز، علی، محمد (ممدگیگز) و من شهاب غ. کلا با هم پست میذاریم! ولی کسی هم شک کرد کدوم پست برا کیه و می خواست نویسنده رو خطاب کنه، اینجوری میتونه بفهمه که نویسندۀ پست کیه:

با آدرس www.manchester-united.ir/m وارد سایت بشه. یعنی ورژن موبایل سایت. توی این ورژن داخل هر پست زیر اون پست اسم نویسنده نوشته شده... خلاصه دیدم داره حق بقیه ضایع میشه و پستای همه به اسم من در میآد، گفتم شفاف سازی کنم!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط raman در تاریخ 1348/10/11 و 20:03 دقیقه ارسال شده است

juaquim loew
jurgen klopp
شاگرداي فرگي كبير مثلا پل اسكولز.

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 11:51 دقیقه ارسال شده است

بازی زیبا!درست نوشتی!بابا برو تو بازیهای فوتبال دستی تماشاکن پس بازی خواب آورم شد بازی زیبا...شاداب ترین فوتبال جهان نزد یونایتد است و بس...

این نظر توسط ali vidic 70 در تاریخ 1348/10/11 و 10:59 دقیقه ارسال شده است

سلام داش شهاب که من رو شرمنده کردی با دعاهات راستش چهارشنبه خوب و به خیر گذشت اما بعد که رفتم خونه و دیشب یکم بازم سرنوشته داره ناز میکنه واقعا یا داره واقعا راست میگه ولی به نظره خودم سرنوشتم یکم داره ناز میکنه ولی من بازم توکلم به خداست نه بنده خدا اگه توکل به خدا نکرده بودم تا همین جا هم پیش نرفته بودم با توکل به خداست که همه چی حل میشه حالا واست داستان رو خصوصی میفرستم داداشمشکلک

این نظر توسط alireza(DOCTERY) در تاریخ 1348/10/11 و 10:04 دقیقه ارسال شده است

در پاسخ ali كه نويسنده كاملا منطقي جوابشو داده بايد بگم هيچ تيمي توي دنيا ثبات مربيگري يونايتد رو نداشته
2 مربي ما به اندازه 80% تاريخ باشگاهي كه طرفدارشي مربي يونايتد بودن
پس برو حرف مفت نزن! اول يه كوچولو به اندازه ي يه نقطه توي اينترنت سرچ كن و بعد بيا اينجا واسه ما نطق كن
دنياي فوتبال به طرز وحشتناكي مديون فرگوسن هستش
مطمئنم روز خداحافظي فرگوسن روز مرگ فوتباله
و باز هم مطمئنا كساني كه از رفتن فرگوسن خوشحال ميشن سر سوزني نسبت به فوتبال تعصب ندارن
چون احمق ترين كسي كه به بازي فوتبال علاقه داشته باشه و ازش سر در بياره ميدونه كه فرگوسن كيه و چيكار براي اين فوتبال كرده
برترين مربي تاريخ بدون هيچ شكي سرالكس فرگوسن كبيره
به همين خاطر هيچ مربي لياقت جانشينيش رو نداره
شخص بعدي فقط ميتونه مرحمي باشه به زخم عميق حاصل از نبود فرگوسن

این نظر توسط بابک در تاریخ 1348/10/11 و 8:38 دقیقه ارسال شده است

مورینیو با فوتبال کثیف هم بیاد بهتر از پپه.مربی باید از تیمهای کوچیک شروع کنه و اونجا امتحانش رو پس بده.روزی که گواردیولا بیاد منچستر رو یه مدت میذارم کنار.
قبول دارید اگه داورها به نفع بارسا سوت نمیزدن 5 تا جام هم نمیگرفت؟

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 0:29 دقیقه ارسال شده است

يعني 25 سال حضوذ سر الكس فرگوسن رو نيمكت منچستر يونايتد يعني چي ؟ يعني ما كم صبريم يا مديران باشگاه صبر ندارن ؟ نميدونم والا چطوري شما اين نظر رو دادين

این نظر توسط پویا در تاریخ 1348/10/11 و 0:24 دقیقه ارسال شده است

مورینیو؟؟تو رو خدا تاکتیکای کثیف و دفاعی این مرد رو دوست دارین بیاد منچستر رو هم مثه رئال و اینتر و چلسی کثیف بازی کنه؟من که دوست ندارم.
من گاس هیدینک رو پیشنهاد میدم که هر جا رفته گل کاشته به جز ترکیه که بد جوری تر زد!!!!
پاسخ : : ))
گاس هیدینک لامصب ته تاکتیکه... بارسا رو دلمه کرده بود
پاسخ : گاس هیدینک رو گذاشتم جای یان هالووی خودم! اون یه رأی که خودم به هالووی دادم رفت تو حساب گاس! جهنم!
ولی دیگه نمی شه کسی رو اضافه کرد، سقفش پونزده گزینه بود...

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 0:17 دقیقه ارسال شده است

داش علي چرا ما لياقت چنين مربي اي رو نداريم ؟مگه ما چمونه

این نظر توسط قاسم علي در تاریخ 1348/10/11 و 0:16 دقیقه ارسال شده است

داش سعيد ميشه يكي مثل من به طرز وحشتناكي هوادار هلندم خيلي خيلي هم دوسش دارم يك يا دو سالي هم نيست كه هوادارشم فكر كنم يه 9 يا ده سالي بشه خيلي خيلي دوسش دارم بعد از منچستر فقط هلنده كه تيم مورد علاقمه
راستي داش شهاب از صحبت هايي كه داشتيم متوجه شدم هوادار استقلالي درست ميگم يا اشتباه ميكنم
شما هم مثل داش عدنان ما هوادار يه تيم آبي هستي در ايران و يه تيم سرخ در اروپا؟
پاسخ : داش قاسم علی آره... والا من به خاطر رنگ تیمو انخاب نکردم... خونوادۀ فوتبالی هم نداشتم که راه اونا رو ادامه بدم... قصۀ هواداری من تو معرفی نویسنده ها گفته شده شکلک
عاشق این دو تا تیمم...
باور ما نمی شود، در سر ما نمی رود
کز گذر سینۀ ما، تیم دگر گذر کند شکلک

این نظر توسط سعید در تاریخ 1348/10/11 و 23:55 دقیقه ارسال شده است

خب آقا شهاب نماینده ما تو مجلس شورای سایتهشکلکشکلکولی واقعا کار جمعی فوق العاده بوده که تونسته بین هوادارای یونایتدی اینجوری جا باز کنه...همین که اینجا نظرات دوستان عزیزو میبینیم و تبادل نظر میشه خودش کلیه...حالا بعضی وقتا موافق و مخالف میشیم بالاخره هرکی یه نظری داره ولی بهتره تخریب منچستر و منچستری نباشه هرچند شاید بعضیا طرفدار تیمای دیگه باشن ولی من که میگم خدا یکی تیم یکیشکلکولی خیلی بعیده طرفدار یونایتد باشی و عاشق انگلیس نباشی
پاسخ : شکلک
شورا تعطیل! نماینده کشک! درس دارم دارم میفتم! ولی دور بعد بازم کاندید میشم شکلک


کد امنیتی رفرش
1 2 3 4 صفحه بعد
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 65
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 146
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 255
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,552
  • بازدید ماه : 5,552
  • بازدید سال : 134,141
  • بازدید کلی : 1,722,183
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2