loading...
منچستريونايتد Manchester United
شهاب بازدید : 279 جمعه 26 خرداد 1391 نظرات (8)

سلام! مقالۀ زیر رو از سایت Stretford-End.com برای شما ترجمه میکنم. این مقاله رو آقا (یا خانم؟!) Dovon نوشته.

من یونایتد همچنان نسبت به خرید استعدادهای انگلیسی متعهد است

Stretford-End.com
ترجمۀ اختصاصی

مدتی است که جذب نیک پاول از باشگاه کرو الکساندرا، منجر شده است تا بررسی های بیشتری پیرامون جذب این استعداد جوان صورت بگیرد. او در حالی که به تازگی 18 ساله شده است، آمار خیره کنندۀ 64 بازی رسمی را در کارنامه دارد و در ضمن (در این سن) بیشتر از 6 فوت (183 سانتیمتر) قد دارد. در حالی که یونایتد برند و بازاری کاملا جهانی محسوب می شود، با این حال زمانی که بحث خرید بازیکن مطرح است، کاملا داخل انگلیس را نیز زیر نظر دارد. به چنگ آوردن نیک پاول به خوبی این تعهد یونایتد را برای تلاش در خرید بازیکنان انگلیسی نشان می دهد.

من تصمیم گرفتم که خریدهای ده سال اخیر 7 تیم برتر انگلیس را بررسی کنم و ببینم که هرکدام در این ده سال، چند بازیکن انگلیسی به خدمت گرفته اند و چقدر برای خرید این بازیکنان خرج کرده اند. البته خریدن بازیکنان بومی نیز، مشکلات و گرفتاریهای خودش را دارد - از قیمت کاذب بالا به خاطر ملیتشان گرفته (مترجم: طبیعی است، چون دیگر نیازی به جور کردن قانون کار انگلیس و ... نیست، بازیکنان انگلیسی لقمه های بهتری محسوب می شوند)، تا مشکلات معمولی برای انتقال یک بازیکن بین دو تیم لیگ برتری یا انگلیسی که رقیب هم محسوب می شوند (و حاضر نیستند به هم بازیکن بدهند)..

داشتن بازیکنان انگلیسی بسیار مهم است. هم هواداران با آنها بهتر ارتباط برقرار می کنند و هم آنها راحتتر در باشگاه جا می افتند و احتمال اینکه زمان طولانی تری را نیز با باشگاه بمانند، بیشتر است. البته امروزه، این نیز حایز اهمیت است که ترکیبی از چند فرهنگ و کشور مختلف در تیم حاضر باشند، به ویژه برای موفقیت در مسابقات اروپایی.

نتیجۀ تحقیقات و بررسیهای مرا در جدول زیر مشاهده می کنید:

 

اولین نکته که به چشم می آید، این است که از تابستان 2002، یونایتد کمترین مجموع بازیکنان را خریداری کرده است(جمعا 49 بازیکن)، در حالی که تاتنهام بیشترین بازیکن را خریداری کرده است. و نکتۀ اعجاب آور این است که آرسنال در طی این سالها تنها 4 بازیکن انگلیسی به خدمت گرفته است - البته ونژر همیشه فوتبالیستهای خارجی را ترجیح داده است، ولی خوب آمارش حتی از یک فوتبالیست انگلیسی در هر دو سال هم کمتر است!

این قسمت از آمار نیز شگفت آور است که نزدیک به یک چهارم بازیکنان جذب شده توسط منچسترسیتی در این ده سال انگلیسی بوده اند. البته خوب بیشتر به این دلیل است که حوالی ده سال پیش، آنها بیشتر روی بازیکنانی مانند ترور سینکلیر Trevor Sinclair و داریوژ واسل پافشاری می کردند چرا که احتمال پیوستن این بازیکنان به تیمی مثل سیتی بیشتر بود تا بازیکنانی خارجی (مترجم: و خوب احتمالا با توان قدرت مالی سیتی، سالهای آینده، نسبت خرید بازکنای انگلیسی کمتر بشه، هرچند باز با خریدهایی مثل ریچاردز، لسکات، هارت، میلنر، بری و .. این باشگاه نشون داده هنوزم به بازیکنای انگلیسی بیشتر علاقمنده). به طور مشابه با سیتی، اورتون نیز که 28 درصد خریدهایش انگلیسی بوده اند، همواره به خرید جوانان ارزان قیمت داخلی تحت نظر دیوید مویس علاقمند بوده است. جگیلکا، لسکات و بینز نمونه هایی از این خریدهای مویس بوده اند.

نکتۀ اغواکننده این آمار این است که منچستر بیشترین درصد خرید بازیکنان انگلیسی را در بین رقیبان داشته است(28.6 درصد بازیکنانی که یونایتد خریده است، انگلیسی بوده اند). یونایتد باشگاهی است که همواره در این سالها در بالای جدول می جنگیده است، و پیشرفتی منطقی و قابل قبول در اروپا داشته است، و با این حال هنوز بازیکنان بومی را ارج می نهد، بیشتر از هر کدام دیگر از رقیبانش. این قضیه در سالهای اخیر نیز مشهود بود، آنجا که باشگاه برای جذب امثال اسمالینگ، یانگ، جونز و پاول با چنگ و دندان با رقبایش جنگید.

جای تعجب نیست که چلسی بیشترین خرجها را داشته است و اورتون کمترین خرج کننده در این 7 تیم است. و باز هم این یونایتد است که با توجه به خرج 146.35 میلیون پوندیش برای بازیکنان انگلیسی، بیشترین ارادت و تعهد را بین این هفت تیم به بازیکنان انگلیسی نشان داده است. البته خریدهای گران قیمتی مانند رونی، کریک و فردیناند، کمی این آمار را گمراه کننده کرده است، ولی خوب شما همیشه باید برای خریدن بهترینها، بیشترین خرج را انجام بدهید. به طور مشابه، لیورپول نیز بیشتر خرج بالایش به دلیل قیمت بالای امثال جوردن هندرسون و اندی کارول بوده است - پس این بازیکنان مثالهایی علنی از قیمتهای کاذب برای بازیکنان رد و بدل شدۀ بومی بین دو تیم لیگ برتری محسوب می شوند.

و اگر می خواهید باز هم متوجه این قیمت کاذب بازیکنان داخلی شوید، به این آمار توجه کنید که در حالی که تنها یک چهارم بازیکنان خریداری شده توسط یونایتد، انگلیسی هستند، ولی همین یک چهارم، بیشتر از 40 درصد کل هزینه های یونایتد در این ده سال را به خود اختصاص داده اند. واضح است که یونایتد بیشتر مهیای خرج کردن برای بازیکنان داخلی است و البته شاید نتیجۀ این خرج کردن را هم (با نتایج خوب) گرفته است. یونایتد در بین این هفت تیم، کمترین میزان نوسان را در این چند سال داشته است و خوب شاید این نشان بدهد که مسیر درست هم این است که بازیکنان غیر بومی کمتری جذب شوند چرا که این بازیکنان زمان بیشتری را برای خو گرفتن و جا افتادن با لیگ برتر و عادت کردن به سرعت آن سپری می کنند. و باز هم جای تعجب نیست که ولخرجهایی مانند چلسی و من سیتی، کمتر از 15 درصد کل خرجهایشان را به بازیکنان انگلیسی اختصاص داده اند و بیشتر برای واردات بازیکنان خارجی سرمایه گذاری کرده اند.

در لیگی که هر روز تعداد خارجی های آن بیشتر و بیشتر می شود، این که 4 تیم از 7 تیم برتر آن در ده سال گذشته 25 درصد کل خرجهایشان را به بازیکنان انگلیسی اختصاص داده اند، نکتۀ مثبتی محسوب می شود. البته که فارغ از این چهار تیم، آمار کم چلسی و سیتی در این راستا جای تعجب ندارد و در آرسنال نیز چون هدف آرسن ونژر این است که تیم او فراتر از قاره ای و جهانی بازی کند، و به همین دلیل در نگرش او در خریدها، عملا بازیکنان داخلی جایی ندارند.

اما دربارۀ یونایتد، می توان از این اشتیاق باشگاه برای افزودن بازیکنان انگلیسی بیشتر به بازیکنانی که از آکادمی خود باشگاه رشد می کنند، احساس غرور کرد. مشخص است که سیاست باشگاه این است که پولهای کاذب را برای همین بازیکنان داخلی پرداخت کند تا اینکه روی بازیکنان خارجی با قیمتهای نجومی سرمایه گذاری کند. در روزگاری که کار برای تیمهایی که بر مبنای بازیکنان محلی بنا شده اند، سختتر و سختتر می شود(در برابر خرجهای نجومی) و نمی توان فقط با جوانان آکادمی کار را پیش برد، نیاز به خرید است و اما حداقل می دانیم که برای خریدهای جدید، اولویت بهتر بعدی، خرید بازیکنان خوب بومی خواهد بود. و در این مورد یونایتد فعالترین باشگاه محسوب می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط alireza در تاریخ 1348/10/11 و 10:59 دقیقه ارسال شده است

دادش نوکرتم.دمت گرم.حالا فهمیدم موضوع چیه.دستت درد نکنهشکلک چه جوری جبران کنم؟شکلکشکلک
پاسخ : حالا بهت شماره کارت می دم شکلک

این نظر توسط milad007 در تاریخ 1348/10/11 و 0:21 دقیقه ارسال شده است

یعنی ان نیک پال هم سن منه؟شکلک
یکی شماره پاول رو نداره بده به من بیشتر باش آنشا بشمشکلکشکلک

این نظر توسط امير بيطرف در تاریخ 1348/10/11 و 22:25 دقیقه ارسال شده است

تورو خدا آرسنال رو ببين شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط alireza در تاریخ 1348/10/11 و 20:19 دقیقه ارسال شده است

ولی در کل میشه نتیجه گرفت که پاول خیلی خوبه.(با این همه متنو جدول)شکلک
پاسخ : کلا برداشت شخصی من این بود که هیچ ربطی به پاول نداشت!! پاول فقط تو هط اول ازش نامبرده شده... کلا می گه سرمایه گذاری هایی که امثال من یونایتد روی بازیکنای انگلیسی می کنن، قابل تقدیره.... شکلک

این نظر توسط alireza در تاریخ 1348/10/11 و 20:18 دقیقه ارسال شده است

من که هیچی نفهمیدم!!شکلک
پاسخ : درسته نمی دونم چرا ترجمۀ این یه دونه مقاله رو من انقدر گنگ در آوردم، ولی خلاصه ش طرف اومده ستون ستون این جدول رو بررسی کرده که آمار خیلی جالبی توشه...
یونایتد کمترین خرید در ده سال گذشته تاتنهام بیشترین خرید.
تاتنهام بیشترین خرید بازیکنای انگلیسی رو داشته و آرسنال کمترین فقط 4 تا! یعنی از هر دو سال یه بازیکن انگلیسی هم کمتر!
یونایتد درصد بیشتری از خریداش بازیکنای انگلیسی بودن تو این ده سال و آرسنال درصد کمتر.
چلسی بیشترین خرج رو داشته و مطابق انتظار، اورتون کمترین خرج رو
یونایتد بیشترین خرج رو به پای بازیکنای انگلیسی ریخته و آرسنال بیشترین خرج روکه توی یونایتد خرید فردیناند 40 میلیون پوندی از لیدز و رونی و کریک نزدیک 30 میلیون پوندی از تاتنهام و اورتون نقش ویژه ای توی این آمار داشتند.
لیورپول و یونایتد برای هر بازیکن انگلیسی به طور متوسط پول بیشتری خرج کردن (ده میلیون پوند) که تو لیورپول امثال کارول و هندرسون گرونقیمت این آمار رو بالا بردن (بحث قیمت کاذب بازیکنای انگلیسی که گفته)
ضمن اینکه اورتون با خرج کردن 3 میلیون پوند برای هر بازیکن انگلیسی، مویس نشون داده توی پیدا کردن بازیکنای ارزون استاده.
و در نهایت یونایتد بیشترین درصد خرج رو با 42 درصد به بازیکنای انگلیسی اختصاص داده
و یک نکتۀ مهم این که یونایتد تنها 28 درصد (نزدیک یک چهارم) نفراتی که خریده انگلیسی بودن، ولی 42 درصد پولای خرج شده رو برای این بازیکنا خرج کرده که باز ثابت می کنه قیمت بازیکنای بومی به طور کاذب نسبت به بازیکنای غیر بومی بالاتره....
این بود خلاصۀ نکات این مقاله! شکلک

این نظر توسط وحید در تاریخ 1348/10/11 و 18:51 دقیقه ارسال شده است

انگلیسیها خوبیشون اینه که زیاد هوای بارسا و ریال نمیزنه بهسرشون.

این نظر توسط mamadgiggs در تاریخ 1348/10/11 و 18:44 دقیقه ارسال شده است

انگلیس فوتبال رو به وجود اورد و مهد فوتبال هست .همواره بهترین لیگ دنیا رو داشته و بهترین بازیکنان جهان انگلیسی هستند.اسکولز ،بکام،چارلتون،دانکن ادواردز بزرگ،وین رونی و....البته به نظر من باید تمام بازیکنای بریتانیایی رو انگلیسی بدونیم.مگه کل بریتانیا چقدر هست.

این نظر توسط شهاب غ در تاریخ 1348/10/11 و 18:34 دقیقه ارسال شده است

نظر خودم: من همیشه گفتم اول آخرش این اسطوره های انگلیسی و یا نهایتا بریتانیا و اسکاندیناویایی هستن که برامون می مونن... غیر کانتونا، زیاد خیر بقیشون به ما نرسیده تا حالا، تا شاخ می شن، گیر میدن که می خوان برن...


کد امنیتی رفرش
چت روم

Free Chat-Box
بنر دوستان






اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانون هواداران رئال مادرید
  • طنز روز
  • عکسهای یونایتدی
  • جدیدترین اخبار فوتبال ایران و جهان
  • منچستریونایتد قوی ترین تیم جهان
  • منچستریونایتد قرارگاه اسطوره ها
  • manchester united
  • realiha
  • منچستریونایتد
  • پورتال کلیپ منچستر یونایتد
  • Sohail’s Star - Comet
  • دست نوشت های من
  • اولین وبسایت رسمی فوتبال ایتالیا در ایران
  • Eshgh
  • جدیدترین آهنگهای روز دنیا
  • پایگاه خبری فارسی رئال مادرید
  • طرفداران لیگ های اروپا
  • پچهای pes2012 و بازی های کامپیوتری
  • Aon - منچستریونایتد
  • یـــک طرفـــدار
  • حضرت مهدي
  • همیشگی
  • منچستريونايتد | شياطين سرخ
  • طراحی حرفه ای بنر
  • ویرایشگران ایرانی ساکر
  • منچستر254
  • :: پادشاه عکس فوتبال ::
  • جزوه سرا
  • منچستریونایتد
  • عشق---عشق---عشق
  • مسعود رونالدو
  • هواداران افراطی تاتنهام هاتسپر
  • پایگاه خبری هواداران کاکا
  • باشگاه فوتسال میلاد
  • قلمرو هواداران منچستریونایتد
  • lov2lov
  • منچستر عشق هميشگي
  • منچستر یونایتد تیمی برای تمام فصول
  • طرفداران 4 تفنگدار
  • کانون هواداران پرسپولیس
  • منچستر یونایتد بهترین تیم دنیا
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • جدول لیگ
    امروز در اولدترافورد

    آمار سایت
  • کل مطالب : 1204
  • کل نظرات : 27826
  • افراد آنلاین : 63
  • تعداد اعضا : 1023
  • آی پی امروز : 131
  • آی پی دیروز : 106
  • بازدید امروز : 236
  • باردید دیروز : 672
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 5,533
  • بازدید ماه : 5,533
  • بازدید سال : 134,122
  • بازدید کلی : 1,722,164
  • کدهای اختصاصی

    Got an Injury? Visit PhysioRoom.com for expert physiotherapy help & products for your Sports Injury, including tennis elbow support, first aid kit & coccyx cushion.

    بازي بعدي

    لیگ برتر

    چلسي

    یکشنبه 15 ارديبهشت

    ساعت 19:30 به وقت تهران

    ورزشگاه الدترافورد

    صفحه فيسبوك ما

    bazi ghabli
       http://blogs-images.forbes.com/mikeozanian/files/2013/01/296px-Manchester_United_FC_crest.svg_.png           http://www.logostage.com/logos/arsenal.png
      منچستریونایتد 1 - 1  آرسنال

    يكشنبه 92/2/8

    گل ها :

     ون پرسي 44 | تئو ولكات 2